Senstar and Aimetis to Showcase Intelligent, Integrated Security Solutions at Security 2018

Deutsche folgt

The Senstar LM100 hybrid perimeter intrusion detection and intelligent lighting system named a finalist for a Security Innovation Award

Essen, Germany (SECURITY 2018) – September 25, 2018 – Senstar and Aimetis*, a Senstar company, will be showcasing market-leading perimeter intrusion detection and video management solutions at Security 2018. New products, including the Security Innovation Award finalist Senstar LM100™ hybrid perimeter intrusion detection and intelligent lighting system, and Senstar Symphony™ 7.1 video management software, will be on display at Booth 5C09.

“Since the last Security show we have introduced exciting new products and have been working hard to transition Aimetis to the Senstar brand,” said Senstar’s VP of Sales – EMEA Fabien Haubert. “We look forward to demonstrating how bringing together the world’s largest portfolio of perimeter intrusion detection products and world-class video management software creates intelligent, integrated security solutions that provide true value for our customers.”

Products on display include:

The Senstar LM100 combines two key security functions in one cutting-edge product, acting as a powerful deterrent against intruders by detecting and illuminating them at the fence line. The Senstar LM100 is one of 13 finalists from 75 entries for the prestigious Security Innovation Awards to be presented at the show.

Senstar Symphony 7.1 is the new benchmark for intelligent video management software (VMS) allowing for control of an entire video surveillance system from one central location. Users can connect and configure cameras, monitor open spaces, implement video analytics, and use centralized cloud management tools for multi-site management.

Symphony Analytics are ideal for businesses searching for a more efficient and intelligent surveillance system.
License Plate Recognition – track, record and report vehicle license plates.
Face Recognition – identify known and unknown individuals.
Outdoor Object Tracker – classify people and vehicles, filtering objects by size and location

FlexZone® is a cable-based fence-mounted system that detects and locates any attempt to cut, climb or otherwise break through the fence. FlexZone adapts to most fence types and is ideal for sites of all sizes.

Thin Client™ is a PC alternative designed to easily display 1080p video from 30+ network video manufacturers, as well as digital signage. Its easy setup and compact design are ideal for space constrained environments.

For live demonstrations of the above products and others, visit Senstar at Security 2018 Booth 5C09.

*Senstar acquired Aimetis in April 2016. Since that time, the two companies have been transitioning to become one entity resulting in reduced complexity, improved performance and unified support.

About Senstar Corporation
Senstar has been safeguarding people, places and property with the world’s largest portfolio of perimeter intrusion detection sensors for over 35 years. Now combined with world-class video management systems and analytics (formerly Aimetis), Senstar offers a comprehensive suite of proven technologies that work together to reduce complexity, improve performance and unify support. www.senstar.com  www.YouTube.com/SenstarCorp  Twitter: @SenstarCorp

For more information, please contact:
Miriam Rautiainen, Director of Marketing
+1 613 839 5572 ext. 4357
Cell: +1 613 878 3905

Senstar und Aimetis Präsentieren auf der Security 2018 Intelligente, Integrierte Sicherheitslösungen

Das hybride zaundetektions- und beleuchtungsstystem LM100 wurde als finalist für den Security Innovation Award juriert

Essen, Deutschland – SECURITY 2018 vom 25-28. September  2018 – Senstar und Aimetis*, eine Senstar Firma, zeigen auf der Security 2018 führende Lösungen für Außenabsicherungen und Videomanagement. Die neuesten Produkte, wie das hybride Zaundetektions- und Beleuchtungssystem LM100™ das in das Finale des Security Innovation Award gewählt wurde, und Senstar’s Symphony™ 7.1 Videomanagementsoftware werden auf dem Stand 5C09 zu sehen sein.

„Seit der letzten Security haben wir eine Reihe neuer hervorragender Produkte eingeführt und wir haben Aimetis in die Senstar Produktlinie integriert“, erläuterte Senstar’s VP of Sales – EMEA , Fabien Haubert. “Wir freuen uns darauf ihnen zu zeigen wie die Zusammenführung des Herstellers mit dem weltweit breitesten Produktportfolio in der Außenabsicherung und einer Weltklasse- Videomanagementsoftware intelligente, integrierte Lösungen zum Nutzen der Kunden ermöglicht“.

Wir zeigen ihnen auf unseren Stand:

Das Senstar LM100 vereint zwei Hauptfunktionen für die Sicherheit in einem zukunftsweisenden Produkt. Es hat eine starke Abschreckungswirkung und leuchtet die Zaunlinie für das Videosystem perfekt aus. Senstar LM100 ist als eines von 13 Finalisten aus 75 Bewerbern für den prestigeträchtigen Security Innovation Award, der während der Messe verliehen wird, ausgewählt worden.

Senstar Symphony 7.1 ist der neue Maßstab für eine intelligente Videomanagementsoftware (VMS) die das gesamte Videosystem von einer zentralen Stelle verwaltet. Der Bediener kann Kameras konfigurieren und aufschalten, weite Bereiche überwachen, Videoanalysen implementieren und mit einem Cloud-basierten Verwaltungstool weit verteilte Systeme administrieren.

Die Symphony Analysefunktionen machen das Überwachungssystem zu einem effizienten Prozesswerkzeug.

Nummernschilderkennung –Erkennung, Aufzeichnung und  Reports von Fahrzeugnummernschildern.
Gesichtserkennung – identifiziert bekannte und unbekannte Personen.
Objektverfolgung im Außenbereich – Klassifizierung von Personen und Fahrzeugen, Auswahl nach Größe und Ort

FlexZone® ist ein zaunmontiertes Zaundetektionssystem das  Eindringversuche wie Klettern, Schneiden, Durchbruch erkennen und lokalisieren kann. FlexZone kann an fast allen Arten von Zäunen eingesetzt werden und ist für jede Größe einer Liegenschaft skalierbar.

Thin Client™ ist eine Alternative zur Verwendung eines PCs um einfach 1080p Videos von mehr als  30 Herstellern incl. digitaler Signatur auf einem Monitor darzustellen. Einfach aufzusetzen und mit kompaktem Design ist es ideal bei engen Platzverhältnissen.

Sehen sie diese Produkte und mehr in Funktion auf dem Senstar-Stand der Security 2018 Stand 5C09.

*Senstar akquirierte Aimetis im April 2016. Seither sind beide Firmen zusammengewachsen um unser Produktangebot zu verbessern und ein Ansprechpartner für unsere Kunden zu sein.

Über Senstar Corporation
Seit über 35 Jahren schützt Senstar Personen, Anlagen und Liegenschaften mit dem weltweit umfassendsten Produktportfolio für die Außenüberwachung. Zusammen mit dem Weltklasse Videomanagementsystem und  Videoanalysen (früher Aimetis)  bietet ihnen Senstar bewährte Technologien bei reduzierter Komplexität, bessere Leistungen und einheitlichem Support.

www.senstar.com  www.YouTube.com/SenstarCorp  Twitter: @SenstarCorp

Für weitere  Informationen wenden sie sich an:
Miriam Rautiainen
Director of Marketing